Tegenwerpingen in een verkoopgesprek
Tegenwerpingen, tactiek of echt bezwaar?
De tweede module uit ons trainingsprogramma behandelt gevorderde vaardigheden voor uitdagende klantgesprekken. U leert verkooptechnieken om situaties waarbij de klant met een tegenwerping / bezwaar komt (zoals een klacht, skeptisch gedrag, een misvatting en onverschilligheid etc.) op een prettige en professionele manier om te buigen in een kans.
Doelgroep
Alle verkoopmedewerkers met fundamentele verkoopvaardigheden en klantcontact voor productverkoop, projectverkoop of levering van services, waar regelmatig uitdagende situaties ontstaan tijdens het verkoopgesprek.
Modulaire opbouw
Onze 2-daagse vaardighedentraining met verkooptechnieken voor uitdagende klantgesprekken is onderverdeeld in de volgende sessies:
- Vooruitblik
- Sessie 1: Introductie & successen / uitdagingen
- Sessie 2: Herkennen & identificeren van tegenwerpingen
- Sessie 3: Achterhalen van het werkelijke bezwaar & De 2-staps aanpak & omgaan met skeptisch gedrag
- Sessie 4: Misvatting & meer algemene bezwaren
- Sessie 5: Klacht & onverschilligheid
- Sessie 6: Acceptatie
- Rollenspellen
Materialen training
Trainees
- 8 Sessie werkboeken
- Digitale infographics
- Evaluatie formulier
Trainers
- Trainer’s Leader Guide
- 1 USB stick met videos
Beschikbare talen
- Engels, Duits
- Frans
- Italiaans